Magyar fuvarozók nyugat és kelet határán
Magyaroroszág központi fekvése áldás és átok is a magyar fuvarozók számára. Rajtunk keresztül vezet az út kelet és nyugat között, éppen ezért rendkívül nehéz állni a versenyt a nyugati multicégek és a keletről érkező, többnyire EU-n kívüli cégekkel egyszerre. A hazánkban működő nyugati cégek szállítási igényeik kielégítésére a hozzájuk globális megállapodásokkal kötődő, világméretű szállítmányozási cégek szolgáltatásait veszik igénybe.
Ebből a szegmensből a magyar vállalkozók legfeljebb másodkézből, alvállalkozóként – csökkentett áron – jutnak részesedéshez. Azok a cégek, akik fuvarozói körüket maguk választják, nyilvánvalóan erősen árérzékenyek. Itt jönnek be a képbe a kelet-európai fuvarozók, akik komoly versenyelőnyt élveznek az olcsóbb bérek, alacsonyabb üzemanyagárak és kedvezőbb adórendszer miatt. A magyar fuvarozó feladata tehát nyugati színvonalú szolgáltatást nyúltani, keleti árakon.
A fuvarpiaci egyensúlyt többek között a CEMT és kétoldalú fuvarengedélyek elosztásával lehet(ne) szabályozni. Csakhogy a magyar fuvarozók nem az EU-n kívül, hanem EU-n belül szeretnének dolgozni, nekünk nem kellenek ezek az engedélyek. A hazánkba betelepült külföldi cégek viszont eközben ezerszám kapják az engedélyeket, a magyar megbízók pedig sajnos sok esetben az olcsóbb, külföldi ajánlattevőt választják.
Piacunk védelmében sok – a fuvarozási ágazat egészét átfogó – központi intézkedésre lenne szükség, de a szállítmányozó kiválasztása mégis a hazai megbízó cégek kezében van, az iparág és a magyar vállalkozások fenntartható működéséhez tehát elsősorban partnereink együttműködő hozzáállása szükséges. Belénk vetett bizalmukat ezúton is hálásan köszönjük.